Heb je meerdere e mail adressen en wil je deze binnen een bepaalde mailomgeving kunnen benaderen? Wil je een alternatief e mail adres gebruiken voor onbelangrijke post, of heb je weleens gehoord over een e mail alias en zou je willen weten hoe je deze kunt gebruiken? In dit artikel vertellen we je hoe je kunt e mailen met meerdere mailadressen binnen outlook webmail!
Wat is een e mail alias?
Wanneer je over een e mail adres beschikt waarin je voornaam en achternaam staan, kan dat soms niet goed uitkomen omdat je niet wilt dat je voor – en achternaam overal bekend zijn.
Daarom zou het makkelijk zijn om nog een e mail adres met andere gegevens, te hebben waarin je voor en achternaam onbekend blijven.
Om je officiële email adres voor andere mensen te verbergen kan een e mail alias worden gebruikt. Een voorbeeld van een alias is test@test.nl. Als je niet aan iedereen je voornaam en achternaam bekend wilt maken, kan je ervoor kiezen om een e mail alias zoals test@test.nl te koppelen aan het officiële email adres wat dan voornaamachternaam@test.nl is.
Nadat een e mail alias is aangemaakt kunnen daar e-mails mee verstuurd en op ontvangen worden. De mail die op de e-mail alias worden ontvangen komen dan op het normale mail adres binnen. Hierdoor komen de mails die naar de alias en naar het hoofd e-mail adres worden verstuurd op het hoofdaccount binnen. Als een e-mail vanaf de alias mail wordt verstuurd ziet de ontvanger het mail adres dat voor de alias wordt gebruikt. In ons voorbeeld is dat dus test@test.nl. De voor en achternaam worden dus niet vermeld.
Ben jij benieuwd hoe je meerdere e-mail adressen tegelijkertijd kunt beheren?
In de afgelopen jaren zijn er veel verschillende technische ontwikkelingen geweest. Door deze technische ontwikkelingen is het internet een steeds belangrijkere rol gaan spelen.
Het internet kan zelfs als communicatie middel met mensen over de hele wereld worden gebruikt. Door de grote hoeveelheid mail verkeer kan het voorkomen dat je over meerdere mail accounts beschikt. Om deze mail account beter te kunnen beheren kunnen de mail adressen binnen outlook webmail worden samengevoegd.
Alternatief e mail in outlook webmail
Tegenwoordig zijn er verschillende manieren om een e mail adres te krijgen. Als je over een telefoon met telefoon met Android als besturingssysteem beschikt moet je een Google account aanmaken, waarna je meteen in het bezit bent van een e mail adres.
Voor de installatie van een Windows computer wordt om de gegevens van een Microsoft account gevraagd. Het Microsoft account bestaat uit een e-mail adres en een daarbij behorend wachtwoord. Om een Microsoft account te kunnen gebruiken moet een e-mail adres dat bij Microsoft is aangemaakt worden gebruikt. Dit mail adres kan via de Website van Outlook.com worden aangemaakt.
e mailen met meerdere mailadressen binnen outlook webmail
Om al deze mails op een plek beschikbaar te kunnen maken kunnen er verschillende mail adressen binnen outlook webmail worden ingesteld. Door verschillende e-mail adressen binnen outlook webmail in te stellen kan er binnen outlook webmail met verschillende e-mail adressen worden gewerkt.
Naast de e mail adressen die voor verschillende diensten kunnen worden aangemaakt kan het handig zijn om een extra e-mail adres aan te maken. Het extra e-mail adres kan dan voor reclame doeleinden en onbelangrijke mail worden gebruikt. Met behulp van het extra e-mail adres wordt het makkelijker om de belangrijke e-mails van de onbelangrijke e mails te kunnen scheiden.
Wanneer een nieuw e mail adres aan outlook webmail wordt toegevoegd kunnen de berichten bij de normale mappen binnenkomen. Maar binnen outlook webmail kunnen ook nieuwe mappen voor de verschillende e-mail adressen worden aangemaakt.
Als er binnen outlook webmail aparte mappen voor het hoofd mail adres zijn aangemaakt kunnen deze mappen voor het nieuw toegevoegd mail adres worden gebruikt. Door met verschillende mappen voor de verschillende e-mail adressen te werken kan outlook makkelijker overzichtelijk blijven.
Alternatief e mail adres aanmaken
Wanneer je nog niet in het bezit bent van een alternatief e mail adres, maar er toch een wilt aanmaken voor bijvoorbeeld reclame doeleinden zijn er verschillende mogelijkheden. Zo kan je ervoor kiezen om een e mail adres aan te maken via Google, waarna je een GMAIL adres hebt. Daarnaast zijn er verschillende andere mail providers zoals Yahoo of Microsoft waarbij een nieuw mail account kan worden aangemaakt.
Nadat het alternatieve e mail adres is aangemaakt, is het belangrijk dat je dat e mail adres binnen de outlook webmail instelt, want als je dat niet doet kan het e mail adres nog niet gebruikt worden. Hoe dit in zijn werk gaat kan je hieronder lezen.
Alternatief e mail adres aan outlook webmail toevoegen
Als je in het bezit bent van een alternatief e mail adres wat aan outlook webmail toe wil voegen, dan moet je op het tandwieltje rechtsboven met de linker muisknop drukken. Nadat je hierop hebt gedrukt, komt er een menu tevoorschijn, waar aan de onderkant van het menu alle outlook instellingen staan weergegeven. Om bij het menu te komen waar het e mail adres aan toegevoegd kan worden, moet je nu het tabblad e-mail selecteren, waar binnen alle instellingen van de e-mail gevonden kunnen worden.
Als je vervolgens met de linker muisknop op e-mail synchroniseren drukt kan het alternatieve adres toegevoegd worden. Tijdens het toevoegen van het mail adres wordt er gevraagd of je een Gmail adres of een ander soort e-mail account wilt toevoegen.
Hier kan je er voor kiezen om de provider mail (het mail adres wat je via de provider hebt aangemaakt) in te stellen. Wanneer je een e mail adres via de provider wilt instellen kan het zijn dat er nog om alternatieve instellingen gevraagd wordt. Daar kun je eventueel instellingen doen voor POP3 of IMAP. De instellingen die voor het mail adres kan worden gebruikt kan per provider verschillen.
Wat is POP3?
Wanneer je met meerdere e mailadressen binnen outlook webmail wilt mailen waarvan een alternatief e mail adres van de provider mail is, dan kan je het beste voor de POP3 instelling kiezen.
Door gebruik te maken van de POP3 instelling kan de binnen gekomen e mail maar een keer opgehaald worden. Iedere e mail die door middel van POP3 bij de Inbox binnenkomt wordt direct nadat de mail is opgehaald van de oorspronkelijke mailomgeving verwijderd.
Dit is vooral handig als je provider mail bij outlook webmail wilt instellen. De mailbox van een provider heeft vaak maar een beperkte opslagcapaciteit waardoor de Inbox al snel volloopt. Door gebruik te maken van POP3 kan je ervoor zorgen dat de mailbox leeg blijft waardoor het gebruiksgemak ervan vergroot wordt. Als de mailbox van de provider vol zit kunnen er geen nieuwe e mails meer ontvangen worden.
Wat is IMAP?
Wanneer je gebruik wilt maken van meerdere e mailadressen binnen outlook webmail. Waarbij het alternatieve e mail adres een e mail is waarbij de opslagcapaciteit relatief groot is.
Kan er beter gekozen worden voor IMAP. Als de mail via IMAP wordt binnengehaald, blijft er altijd een reservekopie bij de mail omgeving zelf staan.
Als je bijvoorbeeld een Microsoft of GMAIL account via IMAP instelt. Blijven deze e-mails ook binnen de mail omgeving zelf staan. Door gebruik te maken van IMAP blijft er een reservekopie na het binnenhalen bij outlook webmail van de mail ook binnen de mailomgeving zelf beschikbaar.
Hierdoor kan dezelfde mail op verschillende apparaten worden ontvangen. Echter, wanneer de e mail binnen outlook webmail wordt verwijderd. Wordt de mail ook in de andere mail omgeving verwijderd. Door gebruik te maken van IMAP worden de mails dan ook gesynchroniseerd.
Wat is SMTP
Wanneer je wilt e mailen met meerdere e mailadressen binnen outlook webmail, dan wil je de mail niet alleen ontvangen, maar ook kunnen versturen.
Om de mail te kunnen versturen wordt er bijna altijd gebruik gemaakt van SMTP. SMTP is de instelling voor de uitgaande post. Per provider kunnen er voor zowel SMTP, IMAP en POP 3 instellingen andere instellingen gebruikt worden.
Mail instellingen per provider
Als je meerdere mailadressen binnen outlook webmail wilt instellen is het belangrijk om de juiste instellingen tijdens de configuratie in te voeren. Door verkeerde gegevens in te voeren zullen de e mails nooit bij de mailbox binnen kunnen komen.
Maar ook het versturen van mails is zonder de juiste instellingen onmogelijk. Hieronder een lijstje met de POP3 en SMTP instellingen voor Ziggo, Tele2 en KPN per provider. Wanneer je gebruik maakt van een andere provider, dan kan je deze gegevens raadplegen door op internet te zoeken naar mail instellingen provider.
Mail instellingen voor Ziggo
Voor het instellen van IMAP zijn bij Ziggo zijn de volgende gegevens nodig
- imap: imap.ziggo.nl
- serverpoort: 993
- type versleuteling: TLS/SSL
- verificatie vereist: ja
- gebruikersnaam: het e-mailadres
- wachtwoord: het aangemaakte e-mailwachtwoord
Wanneer je gebruik wilt maken van POP3 zijn de onderstaande gegevens nodig.
- server: pop.ziggo.nl
- serverpoort: 995
- verificatie vereist: ja
- type versleuteling: TLS/SSL
- gebruikersnaam: het e-mailadres
- wachtwoord: het aangemaakte e-mailwachtwoord
Om mail te kunnen versturen zijn er voor Ziggo de volgende gegevens nodig
- server: smtp.ziggo.nl
- serverpoort: 587
- type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
- verificatie vereist: ja
- gebruikersnaam: het e-mailadres
- wachtwoord: het aangemaakte e-mailwachtwoord
Ben jij benieuwd hoe je meerdere e-mail adressen tegelijkertijd kunt beheren?
In de afgelopen jaren zijn er veel verschillende technische ontwikkelingen geweest. Door deze technische ontwikkelingen is het internet een steeds belangrijkere rol gaan spelen.
Het internet kan zelfs als communicatie middel met mensen over de hele wereld worden gebruikt. Door de grote hoeveelheid mail verkeer kan het voorkomen dat je over meerdere mail accounts beschikt. Om deze mail account beter te kunnen beheren kunnen de mail adressen binnen outlook webmail worden samengevoegd.
Mail instellingen voor Tele2
Voor het instellen van IMAP zijn bij Tele2 de volgende gegevens nodig
- imap: pop.tele2.nl
- serverpoort: 110
- type versleuteling: TLS/SSL
- verificatie vereist: ja
- gebruikersnaam: het e-mailadres
- wachtwoord: het aangemaakte e-mailwachtwoord
Voor het versturen van email
- server: smtp.tele2.nl
- serverpoort: 587
- type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
- verificatie vereist: ja
- gebruikersnaam: het e-mailadres
- wachtwoord: het aangemaakte e-mailwachtwoord
Mail instellingen voor KPN
Voor het instellen van IMAP zijn bij KPN de volgende gegevens nodig
- Imap: imap.kpnmail.nl
- Serverpoort: 993
- Type versleuteling: TLS/SSL
- Verificatie vereist: ja
- gebruikersnaam: het e-mailadres
- wachtwoord: het aangemaakte e-mailwachtwoord
Wanneer je gebruik wilt maken van POP3 zijn de onderstaande gegevens nodig
- server: pop.kpnmail.nl
- serverpoort: 995
- Verificatie vereist: ja
- type versleuteling: TLS/SSL
- gebruikersnaam: het e-mailadres
- wachtwoord: het aangemaakte e-mailwachtwoord
Om mail te kunnen versturen zijn er voor KPN mail de volgende gegevens nodig
- Server: smtp.kpnmail.nl
- Serverpoort: 587
- Type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
- Verificatie vereist: ja
- Gebruikersnaam: het e-mailadres
- Wachtwoord: het aangemaakte e-mailwachtwoord
Microsoft account instellen binnen outlook webmail om te e mailen met meerdere mailadressen
Als je in het bezit bent van een Microsoft account en deze wilt gebruiken om te e mailen met meerdere mailadressen binnen outlook webmail werkt dit een stuk makkelijker. Hiervoor kan je een nieuw e mail account toevoegen door op andere e mail accounts te drukken. Hier kan je kiezen welke naam je voor de mail wilt gebruiken. Wanneer je dan een e mail verstuurd zal deze onder de naam binnen komen welke je hier hebt ingevuld.
Het e mail adres van het Microsoft account moet bij de gebruikersnaam worden ingevoerd. Bij het wachtwoord moet dan het wachtwoord dat bij het bij het e-mail adres hoort worden ingevoerd. Nadat de juiste gegevens zijn ingevoerd moet er met de linkermuisknop op de knop met de tekst: “OK” worden gedrukt. Nadat op deze knop is gedrukt is de mail klaar voor gebruik..
Gmail account instellen om te e mailen met meerdere mailadressen
Als je bij Google een account hebt aangemaakt, kan je deze eenvoudig toevoegen om vervolgens te e mailen met meerdere mailadressen binnen outlook webmail.
Het GMAIL account kan je toevoegen door bij het e-mail adres op GMAIL te klikken. Nadat de weergave naam ingesteld is, hoef je alleen de gebruikersnaam en het wachtwoord van het GMAIL account in te voeren om deze vervolgens met het outlook account te kunnen verbinden.
De weergave naam
Wanneer je wilt gaan e mailen met meerdere mailadressen binnen outlook webmail, is het handig om deze mail adressen makkelijk van elkaar te kunnen onderscheiden. Door het geven van een naam, zie je de nieuwe toegevoegde naam onder de naam waarmee je de mails versturen wilt. Maar ook binnen de mailomgeving komen deze namen terug waaraan je de mailboxen kunt herkennen.
Starten met internet gebruik
Als je nog niet zo gewend bent om te internetten en graag zou willen leren hoe je makkelijk en efficiënt op het internet kunt surfen, is het raadzaam om een boek dat over internetten gaat als naslagwerk te kopen. Ook de aanschaf van een goede virusscanner is belangrijk. Door het stappenplan uit het boek te volgen leer je al snel beter omgaan met je computer.
Doordat je na een tijdje beter weet hoe je alles moet doen kun je dan doormiddel van de virusscanner waarbij een firewall inbegrepen zit. Ervoor zorgen dat alle belangrijke bestanden beschermd zijn en kun je ook andere handige oplossingen vinden waardoor je meer plezier uit de computer kunt halen.
Ben jij benieuwd hoe je meerdere e-mail adressen tegelijkertijd kunt beheren?
In de afgelopen jaren zijn er veel verschillende technische ontwikkelingen geweest. Door deze technische ontwikkelingen is het internet een steeds belangrijkere rol gaan spelen.
Het internet kan zelfs als communicatie middel met mensen over de hele wereld worden gebruikt. Door de grote hoeveelheid mail verkeer kan het voorkomen dat je over meerdere mail accounts beschikt. Om deze mail account beter te kunnen beheren kunnen de mail adressen binnen outlook webmail worden samengevoegd.