Ben je bekend met het intranet? En heb je ooit van SharePoint gehoord? Dit platform biedt een omgeving waarin informatie op een efficiënte manier kan worden gedeeld en beheerd. Het is veel meer dan alleen een intranet. Maar waarom is kennis over SharePoint voor documentenopslag in jouw organisatie relevant? Ontdek het in dit artikel.
Met SharePoint kunnen organisaties documentenopslag in de vorm van bibliotheken creëren. Hier kunnen belangrijke documenten en bestanden centraal worden opgeslagen. Microsoft Office is beschikbaar voor samenwerking, zowel binnen als buiten de organisatie. Wil je meer over de vele mogelijkheden die SharePoint biedt weten? Lees dit artikel en ontdek hoe SharePoint jouw bedrijf met documentenopslag in plaats van verspreide bestanden naar een hoger niveau kan tillen.
Laat ons je aan de hand nemen en ontdek hoe SharePoint jouw organisatie bij het effectief delen van informatie en het verbeteren van de samenwerking kan helpen. Met SharePoint kun je documentenopslag gemakkelijk beheren en binnen veel organisaties delen.
Wat is SharePoint?
SharePoint is een webgebaseerd samenwerkingsplatform dat door Microsoft is ontwikkeld. Het biedt organisaties de mogelijkheid om documentbeheer, samenwerking en communicatie in een intranet omgeving te faciliteren. Met SharePoint kunnen gebruikers informatie met behulp van sites, bibliotheken en lijsten, waarbij gegevens veilig worden opgeslagen organiseren. Plan jouw SharePoint implementatie vandaag nog!
Een aantal belangrijke kenmerken van SharePoint zijn:
- Documentbeheer: Met SharePoint kunnen gebruikers documenten op een gestructureerde manier opslaan, delen en beheren. Voor meer informatie over documentbeheer en een lijst met veel organisaties die SharePoint gebruiken, kun je bij jouw organisatie terecht.
- Samenwerking: Met het moderne SharePoint platform kun je binnen jouw organisatie samen aan projecten en documenten werken. Je kunt zelfs met meerdere mensen tegelijkertijd wijzigingen in hetzelfde document aanbrengen.
- Communicatie: SharePoint biedt verschillende tools voor interne communicatie binnen het intranet van jouw organisatie. Denk aan discussieforums, aankondigingen en nieuwsbrieven. Je kunt deze tools gebruiken om met collega’s in jouw omgeving te communiceren. Daarnaast kun je informatie via een tabel delen.
- Jouw organisatie kan binnen SharePoint sites maken voor specifieke projecten of om afdelingen te organiseren. Dit intranet biedt voor het presenteren van informatie een overzichtelijke omgeving.
- Met behulp van SharePoint kunnen gebruikers documenten in bibliotheken bewaren en delen. Hierdoor heb in een moderne SharePoint omgeving altijd toegang tot de meest recente versie van een bestand.
- Lijsten: Binnen een SharePoint omgeving met SharePoint services kun je gegevens met behulp van lijsten gestructureerd in een tabel zoals takenlijsten of contactpersonen bijhouden.
Met SharePoint kan je een tabel zowel lokaal (met SharePoint Server) als in de cloud (met SharePoint Online) hosten. Het platform biedt verschillende services die aanvullende functionaliteit aan je intranet implementatie toevoegen.
Kortom, met SharePoint kun je jouw documentbeheer, samenwerking en communicatie binnen jouw organisatie verbeteren. Het is een krachtig hulpmiddel dat door Microsoft wordt ondersteund en kan aan de specifieke behoeften van het bedrijf worden aangepast. Je kunt SharePoint als intranet gebruiken om efficiënter te werken en informatie makkelijker te delen.